Logowanie   ?> /td>
Rzeszowski Team Paralotniowy 

Zapytasz zapewne czemu "Born to Fly" ?
Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Każdy z nas zapytany o to samo odpowie Ci co innego ...
ale na pewno zrozumiesz jedno, ... że nie umiemy już inaczej. Nie umiemy NIE LATAĆ

W serwisie
HOME
Team i okolice
Piloci i Sympatycy
Galeria
Opisy wyjazdów i imprez
Miejsca do latania
Plikownia
Kontakt
Nasz dorobek
Nasz dorobek w OLC w 2008
Nasz dorobek w OLC w 2009
Nasz dorobek w OLC w 2010
Nasz dorobek w OLC w 2011
LiveTracks

Borny !



OpenFly

Karpaty


Forum PG
Planowanie wyjazdów
Gdzie latać ?
Let's talk about ...
On-line Czat BTF ...
Żony i kochanki :)
Giełda sprzętu
... know how
... co nieco o sprzęcie
Forum PPG
Planowanie latania PPG
Let's talk about ...PPG
Godne polecenia
Znajomi w Sieci
Filmy
Szkoły paralotniowe
Serwisy pogodowe
...inne linki
xcc.paragliging.pl
XContest - punktacja dzienna

KSIĘGA GO¦CI
Polecane
Niviuk
Advance
SOL Paragliders
Ozone
UP

Rozwinięcie wątku:
Relax w pierwszej 10-tce.

Całkiem przypadkowo natknąłem się na niemalże oficjalne wyniki sezonu 2008 w PPG - Paramotors World XContest. I tu taka miła niespodzianka. Nasz Temowiec - Relax w międzynarodowej stawce na rewelacyjnym 9 miejscu. Gratulacje. Już teraz wiem dlaczego tak rzadko się widujemy.
Więcej na: http://paramotors.xcontest.org/world/pl/klasyfikacja-otwarta/

Wyjaśnij mi kiedyś, czy siła i kierunek wiatru w PPG ma równie istotne znaczenie jak ilość zabranego paliwa, czy też "2 litrami" - jak mi się wydaje - można zniwelować pewne niedogodności pogodowe?
Tomek


Dodano: 2008-10-03

Gratulacje raz jeszcze !


arek
Dodano:2008-10-25
Może to nie ładnie ,ale skoro poruszony już został wątek mojego miejsca w kwalifikacji Paramotors, więc informuję ,że popracowałem troszkę i przesunąłem się w kasyfikacji OPEN na piątą pozycję,a w NARODOWEJ dalej utrzymuje trzecią .Może juz chłopakom się znudzi i nie będą mnie gonić, co pozwoli na utrzymanie tej lokaty.Poniżej link do strony: http://paramotors.xcontest.org/world/en/ranking-open/ Pozdr Relax
Relax
Dodano:2008-10-25

Nie myśl sobie Grześku, że latanie z napędem to jazda tam gdzie się chce i jak się chce.Tu obowiązują niemalże takie same zasady pilotażu jak i w lataniu swobodnym z tą rónicą, że  faktycznie masz dużą swobodę w wyborze kierunku lotu i uzyskania wymaganej wysokości.Zawietrzna jest taka sama, kominy potrafią robić takie same kuku, a dodatkowo w czasie zabawy możesz wlecieć we własne strugi odśmigłowe , które sprawiają , że czasami odechciewa się latania-szczególnie na niewielkich wysokościach.Następnym bonusem jest zabawa tuż przy ziemi, gdzie przy niewielkim podmuchu kolesie niejednokrotnie ladują na buziaku, czy też na plecach z bonusem w postaci kilkuset złotych w plecy za śmigło.

 


Relax
Dodano:2008-10-07

Ja też się podłączam do gratulacji, pierwsza dziesiątka to nie byle co - dobrze, że przynajmniej jeden z nas jest w czołówce.

Na pewno fajna sprawa z lataniem z napędem, ale czy nie zatraci to instynktów które nabywamy latając swobodnie ? Czy komfort pilotarzu w uprzęży z napędem będzie identyczny jak w kokonie ? Lecąc swobodnie jesteśmy w stanie usłyszeć szum zbliżającego się szybowca  - a lot ze słuchawkami zabierze nam komfort szumu skrzydła ? 

W każdym razie czasami zazdroszczę "napędowcom" latania bez przeszkód w kierunku który sobie upatrzą, beztroskiego zwiedzania z lotu ptaka bez oglądania się na termikę.

Chyba po prostu trzeba bedzie kiedyś spróbować .Smile


grigorij
Dodano:2008-10-07
Czas na papierki jest akuratny.Innstruktorzy tylko czekaja na klientów.Najlepiej sprawę zakupu napedu i wyrobienia licencji załatwić kompleksowo u jednej osoby.Np Mańkowski przy zakupie sprzętu w jego firmie udziela bonusu w postaci szkolenia gratis.Poza tym ,jeśli będziesz juz miał chęć dokonać zakupu to skonsultuj się ze mną , bo naprawdę warto najpierw organoleptycznie sprawdzić napęd.Inna sprawa, że też mam chęć zmienić napęd na coś mocniejszego , tak więc możemy kupić dwa u jednego dealera zaoszczędzając trochę kasy.
Relax
Dodano:2008-10-06
Ja również gratuluję, i pewnie wkrótce dołącze do Ciebie jak tylko pojawi się odpowiedni napęd, póki co trzeba zrobić papiery na ppg.
Zbig
Dodano:2008-10-06

Dzięki wszystkim za miłe słowa, chociaż to jeszcze nie koniec , bo ponoć przedłużono czas zawodów do końca tego roku, chociaż osobiście takowego zawiadomienia nie otrzymałem.Myslę ,że jeszcze powalczę, ale jedynie o utrzymanie dotychczasowej pozycji w kwalifikacji narodowej, a w generalce z pewnościa uda mi się jeszcze wyskrobać kilka miejsc do góry.Goście z pierwszych pozycji to już profesjonaliści latający na sprzęcie z najwyższych  półek tzn.małopaliwożernych napędach z mozliwościa regulacji pracy silnika w powietrzu i na skrzydłach szytych pod ich wagę.Mój napęd jest jednostką dla mnie za małą i muszę dokonać zakupu nowego w przyszłym roku, jeśli oczywiście bedę chciał powalczyć o wysokie lokaty.Zakup dotychczasowej jednostki był nieprzemyślany , bo nie miałem żadnego doświadczenia w tej kwestii.Mój maksymalny zasieg podczas lotu to około 200-tu kilometrów i czterech godzin, gdzie np Krzyżanowski z pierwszej pozycji spala około 2l/godz. ze zbiornikiem 17,5l.Łatwo policzyć, że jego czas lotu to około 7-miu godzin. W bieżącym roku nalatałem grubo ponad setkę godzin i z tego też powodu myślę , że w tej chwili wiem czego mi potrzeba i zakupu nie dokonam na podstawie opinii kolegów, ale po osobistym przetestowaniu sprzętu.Ponadto w przyszłym roku ma ponoć dojść do zmiany przepisów , w której będą najwyżej punktowane przeloty w linii prostej po uzyskaniu odpowiedniej odległości i wtedy dopiero zaczną się prawdziwe jaja, gdyż przeloty na PPG będą sięgać powiedzmy 700-900 km!!! To nie są mżonki , gdyż piloci bedą zmuszeni do wykorzystywania termiki wraz z ratowaniem się silnikiem w razie złych warunków , a to będzie procetować niesamowitymi odległościami. Ograniczeniem będą jedynie strefy no i oczywiście czas-nie pomijająć oczywiście obolałej dupy i pogody.

Pozdr Relax


Relax
Dodano:2008-10-04
W temecie PPG uważam się za laika, dlatego pytam doświadczonych. Z przyjemnością przeczytałem Twój tekst, a i z chęcią posłucham czegoś więcej jak będzie czas porozmawiać. Szczególnie silnik=wyciągarka to coś interesującego dla niejednego swobodnego.
Tomek
Dodano:2008-10-03
Bo Relax dobrym pilotem jest  Cool. Brawo, jak obiecał tak zrobił. Nawiasem przypominam o Twoim kąciku PPG na BTF.
arek
Dodano:2008-10-03
Brawo Relax, gratulacje. Pokazałeś klasę. Smile
Piach
Dodano:2008-10-03

Wbrew opiniom osób, które kompletnie nie mają pojecia o lataniu z napędem latanie PPG mało co sie rózni od latania swobodnego-bynajmiej w takiej formie jaką głównie uprawiam.Latam głównie wtedy , gdy zaczyna sie termika, tak ,aby napęd wykorzystać jako wyciągarkę a potem śmigam metodą tradycyjną , z tą różnicą, że mogę czasami trochę pooszukiwać  w razie utraty mozliwości dalszej kontynuacji lotu po np wypadnięciu z  komina.Latam również i wieczorami,ale tylko wtedy , gdy mam ochotę pobrykać nad miastem kręcąc jakieś tam figurki, czy też chcąc polatać bardzo nisko nad ziemia ku uciesze gawiedzi.Jeszcze inna forma zabawy z napedem  to latanie nad churami , czy też wewnątrz nich.Wtedy to masz dwie metody do wyboru:albo startujesz w czasie działania termiki krecac kominki ,a potem wlatujesz w chmurę i tam jeżdzisz w jej wnetrzu , albo też startujsz podczas ciszy i wszystko zrzucasz na barki etyliny.Mozna tak pisać i pisać.... , bo pomysłow zawsze jest wiele, ale tak np jeszcze jednym z atutów PPG jest zabawa przez cały rok na tyczkach.Układasz je tak jak na zawodach w slalomie i zabawa na całego-2 meterki nad ziemią zaliczasz kolejne przeszkody w określonym czasie.Jesli wybieram sie natomiast na przelot , tak aby zaliczyć jak największy dystans to wówczas muszę ułożyć sobie plan lotu w ten sposób,aby zgrać kierunek wiatru , jego siłę i ewentualną rzeźbę terenu z mozliwościami twojego napędu.Najwyżej punktowany jest przelot po trójkącie , wiec chcącprzelecieć jak najdalej musisz zgrać ilość paliwa z ewentualnymi warunkami atmosferycznymi , i tak np jedną z ostatnich setek przeleciałem do miejsca staru z zapasem 0,1 l paliwa w zbiorniku-fuks?????

No dobra-konczę,bo zanudze Cię moimi wypocinami.

PS.Jest jeszcze kwalifikacja narodowa , w której  jestem na trzecim miejscu

Pozdrówka.


Relax
Dodano:2008-10-03
Wszelkie prawa zastrzeone. Materiay prezentowane w serwisie s wasnoci Teamu "Born to Fly".
Kopiowanie materiaw bez zezwolenia zabronione.
statystyka