Logowanie   ?> /td>
Rzeszowski Team Paralotniowy 

Zapytasz zapewne czemu "Born to Fly" ?
Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Każdy z nas zapytany o to samo odpowie Ci co innego ...
ale na pewno zrozumiesz jedno, ... że nie umiemy już inaczej. Nie umiemy NIE LATAĆ

W serwisie
HOME
Team i okolice
Piloci i Sympatycy
Galeria
Opisy wyjazdów i imprez
Miejsca do latania
Plikownia
Kontakt
Nasz dorobek
Nasz dorobek w OLC w 2008
Nasz dorobek w OLC w 2009
Nasz dorobek w OLC w 2010
Nasz dorobek w OLC w 2011
LiveTracks

Borny !



OpenFly

Karpaty


Forum PG
Planowanie wyjazdów
Gdzie latać ?
Let's talk about ...
On-line Czat BTF ...
Żony i kochanki :)
Giełda sprzętu
... know how
... co nieco o sprzęcie
Forum PPG
Planowanie latania PPG
Let's talk about ...PPG
Godne polecenia
Znajomi w Sieci
Filmy
Szkoły paralotniowe
Serwisy pogodowe
...inne linki
xcc.paragliging.pl
XContest - punktacja dzienna

KSIĘGA GO¦CI
Polecane
Niviuk
Advance
SOL Paragliders
Ozone
UP

 Lista sprawozdań z wyjazdów TEAMowych:
Rozwinięcie wątku:
Akcja "Paka" zakończona sukcesem !

Akcja przekładania zapasów wraz z ćwiczeniami bezpieczeństwa polegającymi na symulowanym otwarciu RSH została przeprowadzona z sukcesem. Towarzystwo - można już rzec - Klubu "Born To Fly" dopisało frekwencją ok. 25 osób, które wsparte nielicznymi osobami towarzyszącymi bawiło się przednio przy uciesze ogółu. ćwiczenia obfitowały w wiele ciekawych, nierzadko zabawnych sytuacji. W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim przybyłym za tak liczne przybycie i zainteresowanie akcją. Widać, że podczas organizacji tego rodzaju spotkań można na Was liczyć.
Moim skromnym zdaniem uważam, że nasze spotkanie było potrzebne ze wszechmiar i efekt jaki przyniosło dał tematy do wielu przemyśleń, które zaowocowały na bieżąco a także rokują na przyszłość kilku ciekawym rozwiązaniom wpływającym na nasze bezpieczeństwo. Mieliśmy także okazję porównać zarówno odmienne sposoby technicznych rozwiązań naszych uprzęży jak i posiadanych systemów hamujących. Podwieszenie i "bujanie się" na linie sprzyjało ciekawym odczuciom i testom naszych zachowań podczas otwarcia, które uświadamiały a często zaskakiwały nas samych jak specyficznym jest proces "rzucenia paki". Dzięki tym ćwiczeniom wielu z nas mogło zaobserwować i dopracować metodykę otwierania kontenerów oraz proces "ratowania się".
Przekładanie zapasów odbyło się w miłej atmosferze na dużej sali. Nikt nikomu nie przeszkadzał, bo miejsca było dosyć a wymiana informacji i technik składania pozwalała od razu zweryfikować efektywność dopięcia kontenerów i przestrzeni dla RSH w uprzężach. Co jakiś czas można było zaobserwować jak na sali obok ktoś "bujał pieczarkę" i zdyszany ale uradowany wracał z wietrzenia :). Efekt końcowy akcji, to wiele zadowolenia z choćby samego spotkania z kolegami i koleżanką a także sprzęt gotowy do sezonu 2008.

Z ciekawych sytuacji można wspomnieć o ciekawym i spektakularnym wyrzuceniu - dosłownie - paki przez Tomka, która odleciała w siną dal ponieważ okazała się nie podpięta do V-taśmy uprzęży. Radości było co niemiara jednak był to efekt zamierzony. Niektórzy z nas w tym Tomek wietrzyli swoje RSH w domu i przed spotkaniem dopinali na szybko sprzęt aby wykorzystać go do ćwiczeń rzucania "paki". Niedopięcia zapasu dokonałem sam świadomie (o czym Tomek wiedział :)) ) przeznaczając tą czynność na dzień dzisiejszy po ćwiczeniach. Efekt jednak jaki wywołało odfrunięcie zapasu był warty tego zabiegu :)) .Radości było wiele a wrażenie po obserwacji całej tej ciekawej skądinąd sytuacji uświadomiło nam o tym, że warto skontrolować podpięcie świeżo przełożonego zapasu do "zestawu latającego".
Kilkoro z nas miało również problemy z otwieraniem RSH co też przyczyniło się do przemyśleń o bezpieczeństwie. Podsumowując rzuciliśmy wszystkie przyniesione paki a po ćwiczeniach "przeżyło" ponad 20 osób w tym los 3 "jest nieznany". To oczywiście humorystyczne określenie tych, sytuacji, które należy przemyśleć. Jedna z sytuacji rozwiązała się na miejscu po konsultacji w kręgu kolegów i znalezieniu złotego środka na bolączkę jednej z uprzęży.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich uczestników spotkania życząc oczywiście ani jednej sytuacji wymagającej sprawdzenia w praktyce przełożonego sprzętu. Oby do następnego spotkania nasze paki były nietknięte i latanie nie wymagało nawet myślenia o tym, że mamy nasze second chance.

[ A Tu filmik z paki ]
Arek


Dodano: 2008-02-16

Ja osobiście pragnę podziękować Team-owi Born To Fly za starania w przygotowaniu owej akcji. Była to lekcja godna uwagi niosąca ze sabą nowe doświadczenia i wiedzę której w warunkach domowych nie jest się w stanie zdobyć. Spotkałem się z nowymi sposobami i propozycjami składania paki, mnóstwo cieawych uwag zwłaszcza ze strony Czarka któremu szczególnie dziękuję. Zobaczyłem swój zapas choć nigdy nie miałem ochoty go oglągać tym bardziej w locie:)) Tymczasem PAKA jest już przełożona i ładnie na swoim miejscu leży w uprzęży a ja czekam na kolejne podniebne przygody. Wielkie Dzięki za to, że mogłem i ja mogłem tam być.
Witek R
Dodano:2008-02-19
Podziękowania dla organizatorów, do zobaczenia na stoku. Frontkontenery zdecydowanie wypadły lepiej (statystycznie)
Andrzej
Dodano:2008-02-16
Dotychczas - mając w bicepsie poniżej 30cm (jak wiecie to wynik raczej przyzwoity, ale dla płci pięknej) miałem problemy z rzucaniem swojego zapasu. Przy twórczej pomocy kolegów przenieśliśmy w inne miejsce punkt ciągnięcia "klamki", co diametralnie zmieniło postać rzeczy. Okazało się, że wystarczyło wyeliminować błędne mocowanie i ... nie będę musiał chodzić na siłownię. Dzięki ćwiczeniom będę spał trochę spokojniej.
Tomek
Dodano:2008-02-16
Ja ze swojej strony pragnę podziękować rzeszy znajomych paralotniarzy za liczne przybycie nawet z odległych miejscowości (Przemyśl, Sanok, Mielec), oraz gospodarzowi tej imprezy który postarał się o salę gimnastyczną i wymyślił dobry patent na podwieszenie. Myślę, że wszyscy dobrze sie bawili a przy okazji przewietrzyli swoje prześcieradła :)
grigorij
Dodano:2008-02-16
Wszelkie prawa zastrzeone. Materiay prezentowane w serwisie s wasnoci Teamu "Born to Fly".
Kopiowanie materiaw bez zezwolenia zabronione.
statystyka